Školení Vašeho týmu přizpůsobená velikosti a potřebám provozu.
Zaměřeno na praxi.
Metoda 5S
Naučte se, jak používat osvědčený optimalizační nástroj vedoucí k úsporám a zvýšení kvality tím, že se omezí plýtvání promyšleným uspořádáním a standardizací pracoviště.
Seznámíte se s postupem zavádění jednotlivých kroků 5S na praktických příkladech.
Pro koho je školení určeno:
- Manažeři a pracovníci kvality.
- Manažer výroby.
- Projektový manažer.
- Manažer logistiky.
Obsah školení:
- Základní principy, historie, rozšířené 7S
- 5S - jednotlivé kroky (vytřídit, uspořádat, vyčistit, standardizovat, udržovat), jejich podrobné vysvětlení, praktické příklady
- Rozšíření na 7S - vysvětlení zbývajících 2 kroků (bezpečnost, firemní kultura)
- Workshop pro praktický nácvik
Základy Lean Managementu
Získejte přehled nástrojů a technik, jak identifikovat a omezit plýtvání v procesech.
Naučte se vést zlepšovací projekty procesně a systematicky pomocí DMAIC.
Pro koho je školení určeno:
- Manažer kvality.
- Manažer výroby.
- Projektový manažer.
- Vedení firmy.
Obsah školení:
- Základní pojmy - proces, Lean, plýtvání, DMAIC.
- 8 typů plýtvání
- DMAIC cyklus - podrobné představení jednotlivých fází.
- Seznámení s metodami a nástroji potřebnými v jednotlivých krocích DMAIC (nástroje pro znázornění a analýzu procesů, definování měřitelných výstupů, časové snímky procesu, nástroje pro analýzu kořenových příčin, sběr a analýza dat, zlepšování.
- Lean nástroje a přístupy k zeštíhlení (prevence chyb, balancování procesu, 5S, Kanban, Kaizen, vizuální management)
- Realizace řešení - řízení změn, analýza rizik
- Nastavení kontrol procesu, vyhodnocení efektu optimalizace
- Výklad probíhá paralelně s praktickým cvičením na případové studii.
Nástroje řešení problémů a reklamací
Osvojte si základní metody a nástroje řešení problémů, které uplatníte nejčastěji při řešení reklamací.
Naučíte se, jak generovat možné příčiny problémů: brainstorming, brainwritting, Ishikawův diagram, 5Why.
A jak z nich identifikovat klíčové příčiny pomocí afinitních diagramů, multihlasování n/3, matice Y2X – jako východisko ke zlepšování procesů.
Pro koho je školení určeno:
- Manažer a pracovníci oddělení kvality
- Pracovníci návrhu a vývoje
- Technolog
- Manažer výroby
- Projektový manažer
- Vedení firmy
Obsah školení:
- Metody generování kořenových příčin - kdy a k čemu je využít
- Brainstorming
- Brainwritting
- Ishikawův diagram (rybí kost)
- Myšlenkové mapy
- Afinitní diagramy
- 5 Why (5x proč)
- Nástroje k získání klíčových kořenových příčin (afinitní diagramy, multihlasování n/3, matice Y2X).
- Klíčové kořenové příčiny jako východisko nápravných opatření a zlepšování procesů
- Příklady z praxe pro nácvik jednotlivých metod a nástrojů.
Mapování procesů
Naučte se základy procesního řízení organizace a standardizace procesů.
Osvojte si metody a nástroje mapování a analýzy procesů jako východiska pro efektivní řízení a optimalizaci procesů.
Pro koho je školení určeno:
- Manažer a pracovníci oddělení kvality
- Pracovníci návrhu a vývoje
- Technolog
- Manažer výroby
- Projektový manažer
- Vedení firmy
Obsah školení:
- Základy procesního řízení
- Související požadavky podle ISO 9001
- Co je mapování procesů a k čemu slouží
- Členění procesů (hlavní, podpůrné, řídící)
- Procesní mapy
- Špagetový diagram
- Value stream mapy
- Případové studie pro nácvik metod.
Školit Vás bude
Marie Duchaňová
lektorka a zkušená manažerka kvality s dlouholetou praxí v potravinářských a výrobních provozech.
Obsah kurzu je tvořen na míru Vašim potřebám. Proto časový rozsah i cena jsou individuální.